Home Werking Onderzoek

Reizigerspanel

TreinTramBus wil zoveel mogelijk de stem van alle reizigers vertolken. Soms is het echter moeilijk om te weten te komen wat de gemiddelde treinreiziger denkt over zaken zoals comfort op de trein, informatievoorziening op het perron, toiletten in de stations, ...

Daarom startte TreinTramBus begin 2011 met een digitaal platform om via maandelijkse online enquêtes beter en sneller de mening van de reizigers te kennen. De groep gebruikers die hieraan deelnam noemden we een 'reizigerspanel'.

Het reizigerspanel ging van start op 1 april 2011.
> Lees het persbericht

Het concept

Elke treinreiziger die graag zijn/haar mening kwijt wou kon zich vanaf begin april aanmelden voor het reizigerspanel. Ieder lid moest zich eenmalig registreren. Daarna volgde elke maand een korte enquête over verschillende thema's. De enquêtes waren telkens kort en eenvoudig. Elke maand waren er leuke prijzen te winnen: Fnacbonnen, NMBS-reischeques, fototoestellen, externe hard disks, ... Onder de trouwe deelnemers van het reizigerspanel werd in december 2011 de hoofdprijs verloot: een laptop, erg handig voor op de trein.

resultaten VAN DE ENQUETES

In totaal werden 7 thema's bevraagd. Hieronder vind je de resultaten per enquête:

1 - Tickets en pricing
2 - Comfort op de trein
3 - Comfort en dienstverlening in het station
4 - Stationsomgevingen
5 - Stiptheid en klachtenbehandeling
6 - Informatievoorziening
7 - Motivatie om de trein (niet) te nemen

Het project 'Reizigerspanel' werd gerealiseerd met de steun van de Nationale Loterij.

 

Share/Save/Bookmark
Commentaar (2)add comment

kesteleyn tessa said:

stiptheid treinen
ik reis al meer dan 12 jaar met de trein naar Gent en ik ben het beu dat de lijn 50A niet stipt is, en de commentaren op de perron laten te wensen over, vroeger kon ik bellen naar station Aalter om te weten hoe laat hij afkwam maar nu gaat dit zelfs niet meer, maar dan moeten ze wel een stipte omroeping hebben als de treinen vertraging hebben of zelfs afgeschaft wat in Bellem wekelijkse kost is.

mvg,
 
vrijdag 23 december 2011 om 17:43
Stemmen: +0

vylders esmeralda said:

de trein
met de trein zit je goed, t is eender naar waar je moet !!!
 
dinsdag 10 januari 2012 om 00:49
Stemmen: +0

Schrijf commentaar

security image
Schrijf de volgende tekens


busy
 

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief


EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van


thumb_logo_nl_groen

  ndm-lid-van

© TreinTramBus 2017 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12