Home
Infrabel lanceert RailTime by Phone
donderdag, 07 oktober 2010 12:00

railtimeNa het succesvolle Railtime, met maar liefst 100.000 bezoekers per dag, timmert Infrabel verder aan de weg om toegankelijke, real-time informatie voor de reizigers te voorzien. Met dat doel lanceerden ze deze week RailTime by Phone, waarmee reizigers op het nummer 02 432 00 00 de actuele dienstregeling kunnen opvragen.

Lees meer...
 
NMBS-dienstregeling 2011 - weinig nieuws onder de zon
zaterdag, 18 september 2010 09:00

De dienstregeling 2011 (geldig vanaf 12 december 2010) van de NMBS wordt een consolidatiedienstregeling. Nadat er de laatste jaren diverse treinseries bijkwamen, houdt onze spoorwegmaatschappij het dit jaar bij kleinere aanpassingen. In het licht van de hoge exploitatiekosten, o.a. te wijten aan de kosten die Infrabel aanrekent, is er gewoonweg geen financiële ruimte voor uitbreidingen. De eerder aangekondigde besparingen blijven voorlopig gelukkig ook achterwege.

Lees meer...
 
Stiptheid NMBS blijft pijnlijk laag
donderdag, 16 september 2010 10:32

De onderzoekers van Test-Aankoop legden de NMBS opnieuw op de rooster. De Belgische spoorwegen struikelen echter nog steeds over dezelfde knelpunten als vier jaar geleden, waarbij stiptheid met stip op nummer één staat. Maar ook het aantal zitplaatsen en de gebrekkige informatie in geval van vertragingen blijven heikele punten. De 6.000 ondervraagde reizigers hebben nochtans hoge verwachtingen wat betreft stiptheid, aansluitingen, informatie in geval van vertragingen.

 
Reactie op besparingen
woensdag, 08 september 2010 09:51

De laatste weken krijgt TreinTramBus verschillende reacties van reizigers over de besparingen. Vooral het hoge aantal reacties over de aanpassingen in Oost-Vlaanderen vallen op. We publiceren één gestoffeerde reactie:

Lees meer...
 
Staking De Lijn Oost-Vlaanderen
dinsdag, 31 augustus 2010 15:57

TreinTramBus: verstandig besparen door betere doorstroming

Voor de tweede dag op rij rijden er nauwelijks trams of bussen in Oost-Vlaanderen. Reizigersvereniging TreinTramBus betreurt de actie, maar hekelt daarnaast ook de besparingen die recentelijk werden doorgevoerd door De Lijn.

Lees meer...
 
Mondig Mobiel 93
donderdag, 23 september 2010 17:28

93voorpagNummer 93 van ons tijdschrift Mondig Mobiel ligt bij de abonnees. 

Hier een deel van de inhoud:  

Leden kunnen het tijdschrift integraal downloaden via de Ledenhoek.

 
De Lijn biedt routeplanner op maat aan
maandag, 13 september 2010 14:20

Voortaan kunnen bedrijven, verenigingen en organisaties die hun bezoekers op een gemakkelijke manier willen informeren over de bereikbaarheid met het openbaar vervoer een gepersonaliseerde routeplanner op de website plaatsen.

Lees meer...
 
Halvering balietoeslag
dinsdag, 07 september 2010 15:55

Verschillende media berichten dat er, ten gevolge van het uitgebreide protest van reizigers en vakbonden, een halvering van de persoonlijke assistentietoeslag, ook wel balietoeslag genoemd, voor internationale treinreizen toegekend is.

Lees meer...
 
TreinTramBus hekelt balietoeslag
maandag, 16 augustus 2010 16:16

Internationale treintickets aan loket fors duurder

De NMBS voert vanaf 23 augustus een toeslag van 7 euro in voor bijna alle internationale tickets die aan het loket worden verkocht. Reizigersvereniging TreinTramBus is niet te spreken over deze prijsverhoging. De ticketverkoop via internet krijgt van de reizigers een onvoldoende.

Lees meer...
 
<< Start < Vorige 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 Volgende > Einde >>

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief


Komende Activiteiten

EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van


thumb_logo_nl_groen

  ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12