Home Actueel Persberichten Treinongeval Buizingen: geen overhaaste conclusies trekken
Treinongeval Buizingen: geen overhaaste conclusies trekken
dinsdag, 16 februari 2010 13:26

Reizigersvereniging TreinTramBus toont begrip voor de emotionele reactie bij een deel van het treinpersoneel naar aanleiding van het tragische ongeval in Halle. Wel waarschuwt de vereniging voor overhaaste conclusies.

Vanochtend legde een deel van het treinpersoneel het werk neer naar aanleiding van het zware treinongeval gisteren in Halle. Vooral in Wallonië is het treinverkeer ernstig verstoord. TreinTramBus toont begrip voor de emotionele reactie en heeft respect voor het menselijk leed van de slachtoffers en hun families. Wel hopen we dat het treinverkeer vanaf morgen opnieuw zo normaal mogelijk verloopt.

Uiteraard moeten uit dit ongeval de nodige conclusies getrokken worden, maar TreinTramBus waarschuwt om niet vooruit te lopen op de resultaten van het onderzoek. Jan Vanseveren, woordvoerder van TreinTramBus: "Veiligheid is voor ons ook een topprioriteit, maar we hebben de indruk dat vooral spoorbond OVS misbruik maakt van de situatie om zijn agenda op tafel te gooien. Dit is ongepast. OVS doet aan paniekzaaierij door te stellen dat dit ongeval elke dag opnieuw kan gebeuren. Nu stellen dat de trein plots een onveilig vervoermiddel is, is pertinent onjuist."