Home Actueel Persberichten De Lijn verbust deel tramlijn 4 in Gent - communicatie ondermaats
De Lijn verbust deel tramlijn 4 in Gent - communicatie ondermaats
vrijdag, 17 november 2017 17:06

tramVanaf dinsdag 21 november laat De Lijn de Gentse tramlijn 4 niet meer tot het eindpunt Moscou rijden, bussen nemen het traject over. Oorzaak is de slechte staat van de sporen in de Jozef Vervaenestraat in de wijk Ledeberg. Het erge is dat de slechte staat van die sporen al jaren gekend is, maar De Lijn heeft getalmd om dit aan te pakken.

De communicatie over deze vervanging is absoluut ondermaats. Er werd geen persbericht of bewonersbrief verspreid en het nieuwsbericht is vanaf de homepage van De Lijn alleen terug te vinden als je er doelgericht naar zoekt. In het nieuwsbericht wordt er bovendien geen enkele uitleg gegeven over het waarom van deze maatregel.

Ook voor de Gentse tramlijn 1 dreigen er vanaf volgend jaar problemen. Vlaanderen investeert veel te weinig in zijn openbaar vervoer. Terwijl minister Weyts blijft herhalen dat de steden en gemeenten meer inspraak krijgen, moet de stad Gent haar ambities op het gebied van OV sterk terugschroeven omdat De Lijn niet de middelen krijgt om haar tramnet te onderhouden.

Alexander Gomme said:

MIVG
Trams die niet komen opdagen, infoborden die er staan sedert 2009 maar nooit een dag gewerkt hebben, een ongebruiksvriendelijke app zonder realtime info, halteaankondiging in de trams die niet werkt of slecht werkt, frequenties lager dan ten tijde van De Croo, automaten die geen geld teruggeven, briefjes noch kaarten aanvaarden en op de koop toe voortdurend blijven hangen, gemiddeld trager dan een bejaarde op een velo ondanks de vermenigvuldiging van het aantal eigen beddingen, trams met te weinig deuren, ... Het Gentse openbaar vervoer is een lol. Geef de middelen aan de stad en maak richt terug een MIVG op zoals in Brussel en de rest van Europa. Roemeense provinciesteden doen beter dan dit !

vrijdag 17 november 2017 om 17:48

Penisfreak said:

...
Vlaanderen is rechts en dom. Alsook De Lijn. Maar NMBS begint al mee te vallen, maar toch hetzelfde.

zondag 19 november 2017 om 19:18

Harshan Uruthiranantha Sarma said:

Monopolie
Hoe meer we aan De Lijn of aan de NMBS commentaar geven, hoe erger het ook kan worden. Daarmee bedoel ik: "Als u een klacht indient, zal je klacht geholpen worden of zal de CEO van de NMBS of van De Lijn uw klacht behandelen?" Het antwoord is "NEE". Waarom is dat zo? Omdat ze een monopolie zijn van het openbaar vervoer. Ze denken dat zij de enigste aanbieders zijn van Vlaanderen of België.

maandag 20 november 2017 om 08:00
Stemmen: -1

Harshan Uruthiranantha Sarma said:

Monopolie
Ze denken ook dat zij de machtigste zijn van het land.

maandag 20 november 2017 om 08:02
Stemmen: -1

dirk baeke said:

tramlijnen
In plaats van het idiote en onnodige plan van Weyts(het verleggen van de tramlijn in Lombardsijde)uit te voeren, zou men beter die miljoenen besteden aan de tramlijnen naar Moscou en naar Dampoort station, veel betere en nuttigere investering.smilies/angry.gifsmilies/angry.gifsmilies/angry.gif

maandag 11 december 2017 om 19:14

Marc Suwier said:

En de Westhoek is weer het kind van de rekening.
Mijn zoon neemt elke dag de trein van Veurne naar Brugge. Van stiptheid is hier al lang geen sprake meer. 5, 10 en zelfs 15 minuten zijn geen vertraging, dat is dagelijks kost. Op de terugweg is een langere halte in Diksmuide een vast stramien en dan kom je een half uur later thuis. De aansluiting in Lichtervelde is eerder een loterij. En door die nieuwe verbeterde regeling komt er ineens 10 minuten reistijd bij. Blijkbaar is de nieuwe regeling er enkel om Het Stad te dienen en de rest ... Nochtans worden al die niet geleverde diensten wel beloofd en vooral aangerekend bij een vooraf betaald ticket. Hoelang zou een privébedrijf dit volhouden.

dinsdag 12 december 2017 om 12:53