Home Actueel Persberichten Tramprojecten rond Antwerpen zijn broodnodig
Tramprojecten rond Antwerpen zijn broodnodig
zaterdag, 07 mei 2011 22:48

Gevolgen voor het milieu veel erger als de tram er niet komt

In Deurne en Wijnegem dreigt de verlenging van de aanleg van de tramlijn naar Wijnegem stil te vallen na een uitspraak van de Raad van State. TreinTramBus hoopt dat er snel een oplossing komt en dat de tram volgend jaar eindelijk kan gaan rijden.

Woordvoerder Jan Vanseveren: “De tramverlengingen rond Antwerpen zijn een essentieel onderdeel van het masterplan en broodnodig om de mobiliteitsknoop in en rond Antwerpen te ontwarren. Alle bewoners hebben belang bij een meer leefbare omgeving met minder auto’s. Eén hermelijntram vervoert immers evenveel reizigers als 150 tot 170 auto’s. De tramverlenging is dan ook een goede zaak voor het milieu. Alleen met een tramlijn kunnen op dezelfde breedte meer reizigers vervoeren. De aanleg van de tramlijn zal de leefkwaliteit in de omgeving verbeteren. Het project annuleren is op termijn een ramp voor het milieu”.

TreinTramBus hoopt dat er snel een oplossing komt voor dit probleem en dat de lijn alsnog in 2012 kan worden geopend. Ze is een essentieel onderdeel van het masterplan Antwerpen. Individuele belangen moeten hierbij correct worden afgewogen tegen het belangen van omwonenden en tramgebruikers.

Germain Schippers said:

Tramproblemen Antwerpen
De problemen zijn niet enkel een kwestie van infrastructuur maar ook van de bereidheid van de overheid om trams voorrang te verlenen in het verkeer, én de beheersing van het stakingsrecht gezien al te vaak in uiteenlopende vormen ingezet als pestmiddel naar de gebruikers van het OV, en langs die strategie als drukkingsmiddel voor vermeende belangen van het personeel en vakbonden.

donderdag 26 mei 2011 om 18:54

maria wouters said:

verbinding turnhoutsebaan met herentalsebaan
er worden zovele dingen beweerd over de verbinding deurne centrum(lands rivierenhof of ijsbaan) naar de kliniek Monica aan de herentalsebaan.komt die verbinding er ooit (met de tram) dus tram 10 of 5 die aansluiting geeft. er zouden veel mensen gebruik van maken - nu is er een bus maar dat is niet zo handig.

maandag 27 februari 2012 om 08:12