Home Actueel Persberichten Besparingen bij De Lijn Limburg onaanvaardbaar
Besparingen bij De Lijn Limburg onaanvaardbaar
dinsdag, 20 april 2010 16:05

De Lijn Limburg maakte gisteren bekend dat er vanaf 1 mei minder bussen gaan rijden. Onaanvaardbaar voor reizigersvereniging TreinTramBus, die ook aanklaagt dat de informatie laat op gang komt en niet reizigersvriendelijk wordt gecommuniceerd.

Vanaf 1 mei rijden er bij De Lijn Limburg minder bussen. Op een aantal lijnen betekent dit een drastische achteruitgang. Kees Smilde, woordvoerder van TreinTramBus: "Neem nu de lijn Sint-Truiden. Nu heeft die lijn een normale dienstregeling. Voortaan rijdt die lijn nog maar enkele keren per dag. Ook andere lijnen gaan er op achteruit, zelfs de druk gebruikte lijn 38 Heers - Hasselt rijdt op zaterdag.

De vereniging vindt ook dat de communicatie laat op gang komt. Verder is de informatie op de website voor de reizigers zeer onduidelijk. Er wordt aangegeven welke ritnummers verdwijnen, maar reizigers kennen geen ritnummers. De Lijn Antwerpen doet dit veel beter, die geeft uitleg en een link naar de nieuwe dienstregeling.