Home Actueel OV-nieuws Foto van de week 4
Foto van de week 4

Iedere week posten we hier een foto gelinkt aan het Openbaar vervoer in België. Dit kan gaan over alle mogelijke onderwerpen die ons aanbelangen als TreinTramBus. Met de commentaarfunctie in dit artikel horen we graag UW feedback! Doe mee met het debat en help ons de belangen van de Openbaar vervoer gebruikers te verdedigen.

biljetautomaat NMBS

De Ticketautomaten van de NMBS zijn jullie allemaal wel bekend. Maken jullie veel gebruik van de automaten? Kan je makkelijk het gewenste biljet vinden? Of is de automaat in jouw station geregeld stuk? Laat het ons weten via de comments hieronder.

 

Share/Save/Bookmark
Commentaar (4)add comment

An said:

...
Gebruik hem vaak met een wrang gevoel. Als er aan het loket (in Kortrijk) een lijn staat van hier tot ginder met één persoon achter het glas, tsja ...... Best op voorhand al goed weten wat je wil, want het is niet steeds eenvoudig te vinden. Tegenwoordig kan je ook al een ticket kopen van Kortrijk naar Rijsel, da's al iets van vooruitgang. Een maandabo Kortrijk-Rijsel verlengen (zelfs als het op de Mobibkaart staat) is dan weer niet mogelijk.
 
dinsdag 11 februari 2020 om 19:58
Stemmen: +1

Benoit said:

Biljetautomaat in het station Bordet...
Station Bordet (ja, een IC station) beschikt over één biljetautomaat, ter hoogte van de Noordelijke ingang. Als je via de Zuidelijke ingang komt, moet je eerst langs het hele perron lopen om dan je biljet te kopen (+/- 300 m). En als je niet weet dat er een biljetautomaat daar staat (want die is helemaal niet zichtbaar vanaf het perron), dan ben je klaar voor een toeslag van 7€.
Ter vergelijking beschikt het station Hoeilaart wel van twee biljetautomaten...
 
woensdag 12 februari 2020 om 12:25
Stemmen: +1

overweg13 said:

...
Ik gebruik ze bijna systematisch, vooral om een papieren en dus achteraf te verzamelen biljet te hebben. Meestal functioneren ze ook naar behoren. Ik heb vooral geleerd dat je niet moet wanhopen als de klant voor je problemen heeft. Meestal is hij/zij daar zelf de oorzaak van. Onlangs kwam er wel maar één biljet uit terwijl ik er 2 betaald had. Drie dagen daarna stond de som die ik aan een derde biljet besteed had, al opnieuw op de rekening. De plaatsing van sommige automaten is inderdaad een probleem: verblindende zon op het scherm, te ver weg...
 
donderdag 13 februari 2020 om 12:53
Stemmen: +0

David Nijenhuis said:

Rennende poppetje
Het rennende poppetje erbij klopt wel. Je moet echt hollen naar de automaat (en daarna naar de trein), omdat het kopen van een treinkaartje zoveel tijd in beslag neemt, dat je de trein bijna gaat missen!smilies/grin.gif
 
maandag 17 februari 2020 om 01:22
Stemmen: +0

Schrijf commentaar

security image
Schrijf de volgende tekens


busy
 

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief


Komende Activiteiten

  • 2019.06.21
    INSCHRIJVING AFGESLOTEN: Groene haltewandeling Kerkepanne – Koksijde – De Panne
  • 2020.09.19
    Opening vier nieuwe Groene Haltes Ardennen (NIEUWE DATUM)

Laatste reacties

 

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2020 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12