Home Actueel TreinTramBus-forum Algemeen Bus Geldigheidsgebied JUMP-kaart

Geldigheidsgebied JUMP-kaart

12 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Geldigheidsgebied JUMP-kaart

BerichtDoor Gast » 08 Nov 2010, 18:37

Hallo,

heeft iemand weet waar het geldigheidsgebied van de JUMP-kaarten wordt afgebakend?

Enkel van de TEC heb ik 'de laatste/eerste halte' teruggevonden, maar niets van de MIVB, De Lijn en NMBS (vermoedelijk de gewestgrens bij de laatste).

Bedankt.
Gast

Re: Geldigheidsgebied JUMP-kaart

BerichtDoor Bram » 08 Nov 2010, 19:45

Bij NMBS-stations zie je het direct door de aanwezigheid van Prodata-ontwaardingsmachines op of in de buurt van de perrons. De lijst staat ook netjes op hun website: http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/ticke ... /index.php. De Jump-kaart is geldig in volgende stations:
Bockstaal, Boondaal, Bordet, Bosvoorde, Brussel-Centraal, Brussel-Congres, Brussel-Kapellekerk, Brussel-Luxemburg, Brussel-Noord, Brussel-Schuman, Brussel-West, Brussel-Zuid, Delta, Diesdelle, Etterbeek, Evere, Haren, Haren-Zuid, Jette, Meiser, Merode, Moensberg, Schaarbeek, Simonis, Sint-Agatha-Berchem, Sint-Job, Ukkel-Kalevoet, Ukkel-Stalle, Vorst-Oost, Vorst-Zuid,Watermaal.

Bij de MIVB is de Jump-kaart overal geldig met uitzondering van de lijnen naar de luchthaven.

Bij de TEC en de MIVB moet je naar het netplan van de MIVB kijken om te zien waar het vervoersgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest eindigt, zie http://www.stib.be/plan_map.html?l=nl (normaal juiste URL maar even offline) (zalmkleur versus grijs).
Bram

BerichtDoor Gast » 10 Nov 2010, 22:31

Bedankt.

Is dit dan enkel in de zalmroze zone? Zo vertelde mij iemand dat hij vanuit het centrum van Hoeilaart vertrok met De Lijn en dan gewoon zijn kaart in het ontwaardingstoestel stok van de metro in Hermann-Debroux (als ik het goed heb verstaan).
Gast

BerichtDoor Gast » 10 Nov 2010, 23:16

baeyensp schreef:Is dit dan enkel in de zalmroze zone? Zo vertelde mij iemand dat hij vanuit het centrum van Hoeilaart vertrok met De Lijn en dan gewoon zijn kaart in het ontwaardingstoestel stok van de metro in Hermann-Debroux (als ik het goed heb verstaan).

Met twee verschillende kaarten dan. Een achteurokaart voor het stuk tussen Hoeilaart en Oudergem en dan een MIVB-kaart afgestempeld in Herrmann-Debroux voor de metro. Met een JUMP-kaart mag je zeer zeker NIET naar Hoeilaart reizen!
Gast

BerichtDoor Gast » 10 Nov 2010, 23:35

Ah, ok. Met al die verschillende vervoersbedrijven- en tarieven en formules in de Brusselse Rand is het soms moeilijk om alles uit elkaar te houden :lol:
Gast

BerichtDoor Gast » 11 Nov 2010, 12:08

baeyensp schreef:Ah, ok. Met al die verschillende vervoersbedrijven- en tarieven en formules in de Brusselse Rand is het soms moeilijk om alles uit elkaar te houden :lol:

Binnen het Brussels gewest (de "zalmkleurige zone"): JUMP-kaart en MTB-abonnement geldig bij alle bedrijven (MIVB-NMBS-De Lijn-TEC). Bedrijfsgebonden vervoerbewijzen enkel geldig op bij het verbonden bedrijf.

Op het MIVB-netplan staat bij een aantal haltes in de "grijze zone" een MTB-logootje, tot daar mag je dus gaan met een MTB-abonnement. Haltes voorbij het MTB-logo die echter in het blauw ipv. zwart of oranje staan aangegeven mag je echter ook bereiken met een JUMP-vijfrittenkaart.

TEC buiten het Brussels Gewest: TEC-abonnement, -ticket of Carte Inter.

De Lijn buiten het Brussels Gewest: Omni-/BuzzyPass, Lijnkaart of ticket.

MIVB buiten het Brussels Gewest (bvb. Lot of Vilvoorde): MIVB-abonnement, tienrittenkaart of -ticket. Op lijnen 12 en 21 naar Brussels Airport (Zaventem) geldt echter een speciaal tarief!
Gast

BerichtDoor Gast » 19 Nov 2010, 17:38

Toch een kleine opmerking: Jumpkaarten zijn geldig en verkrijgbaar bij alle maatschappijen binnen Brussel, en kaartjes zijn ook onderling bruikbaar, MAAR, slechts de MIVB-kaartjes kunnen gebruikt worden in gelijk welke Prodata, de kaartjes van De Lijn resp. de TEC moeten eerst gebruikt worden in een Prodata in een Lijnbus of TEC-bus. Maar wellicht is het dus wel mogelijk om met een Lijnkaart de bus te nemen van Hoeilaart naar Brussel, en zolang je Lijnkaartje nog geldig is bij aankomst in Brussel, zal je het ook kunnen ontwaarden in het metrostation van Hermann-Debroux.
Gast

BerichtDoor Gast » 21 Nov 2010, 19:01

Bedankt voor de aanvulling bartje, mijn ervaringen met Prodata-tickets blijven beperkt tot het kopen en afstempelen van een JUMP-dagkaart :) Ook in mijn eigen regionen hoef ik nooit een ticket af te stempelen...
Gast

BerichtDoor Gast » 26 Nov 2010, 20:35

Interessant om te weten.

Is er bepaald vanuit welke gemeenten men kan vertrekken met De Lijn en vervolgens kan overstappen op de bv. de MIVB met een (De Lijn-)JUMP-kaart?

Kan men bv. vanuit Sterrebeek vertrekken met een JUMP-kaart en dan in Wezembeek-Oppem een bus/tram gebruiken van de MIVB of is het eerder op kortere afstand zoals bijvoorbeeld een reis tussen een De Lijn en MIVB-halte in Wezembeek-Oppem zelf?
Gast

BerichtDoor Gast » 01 Dec 2010, 04:31

Voor zover ik weet is het voor elke busreiziger die naar (en in) Brussel reist, en dus automatisch een JUMP-kaartje koopt, eventueel met een voortraject erbij.
Gast

Volgende

12 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Terugkeren naar Bus

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van

thumb_logo_nl_groen

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12