Home Actueel TreinTramBus-forum Algemeen Bus eindejaar bij De Lijn Vlaams-Brabant

eindejaar bij De Lijn Vlaams-Brabant

2 berichten • Pagina 1 van 1

eindejaar bij De Lijn Vlaams-Brabant

BerichtDoor overweg13 » 26 Dec 2018, 13:34

Ik heb net de volgende "klacht naar De Lijn doorgestuurd:

Ik begrijp dat De Lijn het met de huidige politieke constellatie moeilijk heeft om de eindjes aan elkaar te knopen, maar er zijn grenzen. Wat De Lijn Vlaams-Brabant nu voorziet voor de periode tussen de maandag voor Kerstmis tot Nieuwjaar is onverantwoord, niet zozeer omdat er drastisch in de dienstregeling is ingegrepen, maar vooral omdat de communicatie hierrond eigenlijk onbestaande is, tenzij je -zoals ik - erg regelmatig de website van De Lijn raadpleegt. Spijtig genoeg heeft niet iedereen een pc of smartphone en zijn het vooral de regelmatige klanten die verrast worden door dergelijke (geïmproviseerde?) wijzigingen. Zij hebben immers niet de gewoonte om voor elke reis informatie op te vragen - ze kennen het toch! Ik heb me al 2 dagen opgeworpen als geïnformeerde reiziger voor al uw klanten die soms al meer dan 3 kwartier op een bus staan te wachten die maar niet komt. De dienstregelingen aan de halten geven foute (lees: geen) info en dus hangt het af van de reiziger die het toevallig weet of uw klanten min of meer correct geïnformeerd worden. Ik ben natuurlijk ook niet van 's morgens tot 's avonds in de weer en dat tiental reizigers dat ik al geholpen heb, weegt natuurlijk niet op tegen al die anderen die het ook allemaal niet begrijpen. Geen info aan de halten en ook geen info van de chauffeurs, want die vermoeden wel dat er iets gewijzigd is, maar zoals gewoonlijk kennen die ook alleen maar hun eigen rit(ten). Tijd om de dienstregeling te raadplegen is er uiteraard niet. Dat leidt tot nog meer frustratie bij de reiziger: als het eigen personeel het zelfs al niet meer weet. IK hoop dat we in de toekomst van deze toestanden gespaard blijven, al kan ik me voorstellen dat lijn 155 misschien wel het zwaarst van alle lijnen getroffen is.
overweg13

Re: eindejaar bij De Lijn Vlaams-Brabant

BerichtDoor overweg13 » 11 Jan 2019, 15:18

Ik heb vandaag antwoord gekregen. Het is ondoenbaar om aan alle halten in Vlaanderen correcte dienstregelingen te hangen voor korte periodes (examens, eindejaar...)
Mijn conclusie: dat zal wel waar zijn, maar waarom dan voor die 4-5 dagen toch drastisch ingekrompen dienstverlening? En waarom in de dienstregelingen geen extra kolommetje met de specifieke eindejaarsdienstregeling? Of weet men in januari niet wat men in december van plan is? Waarom niet gewoon de vakantiedienstregeling?
Ik krijg dan ook nog een opsomming van alle mogelijkheden om de dienstregelingen te raadplegen. Alsof ik die niet kende. Het ging me om die oude, kromgebogen dametjes die geen pc of smartphone hebben en dus alleen de dienstregelingen aan de halten en de busboekjes hebben om zich te informeren. Tenzij ik toevallig ook sta te wachten om hen te informeren.
En nog: te pas en te onpas rijden hier controleurs rond. Waar zaten die op dit moment dat veel klanten van toeten noch blazen wisten?
overweg13

2 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Bus

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

Komende Activiteiten

EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van

thumb_logo_nl_groen

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12