Home Actueel TreinTramBus-forum Algemeen Bus De Lijn en mondkapjes

De Lijn en mondkapjes

1 bericht • Pagina 1 van 1

De Lijn en mondkapjes

BerichtDoor KMB-LWB » 30 Jun 2020, 09:48

Gisteren 29 juni om 11 u 08 wilde ik bus 346 naar Landen nemen aan het station van Tienen. De chauffeur, een jonge kerel, weigerde mij op de bus te laten. Hij stond allerlei onbegrijpelijke gebaren te maken, maar hij weigerde om ook maar zijn raam te openen om duidelijk te kunnen zeggen wat zijn probleem was.

Ondertussen had hij al een aantal andere mensen laten opstappen. Voor mij sloot hij iedere keer de deur. Goed, als dit de mentaliteit is bij het personeel van de Lijn dan gebruik ik andere middelen.

Ik schreef zijn nummerplaat op en begon te bellen om anderen te vragen aan de zaak gerucht te geven. Zelf belde ik naar een nummer van de Lijn dat 30 cent per minuut kost, maar waar er nog drie voor mij in de wachtrij stonden. Dat was dus geen oplossing. De Lijn is niet ideaal om contact mee op te nemen. Dat alleen al is een veeg teken.

Ondertussen had de chauffeur zich blijkbaar bedacht. Vermoedelijk was hij er niet meer gerust in door mij zijn nummer te zien noteren en daarna te zien bellen. Hij drong er nu duidelijk op aan dat ik toch zou instappen. Dit weigerde ik aanvankelijk, maar omdat een volgende bus pas een uur later komt, deed ik het toch.

De chauffeur had blijkbaar een eigen opvatting van mondmaskers en vond het leuk om een voor hem onbekende reiziger eens te pesten.

Van de lijn zelf kreeg ik vroeger al volgende uitleg:

De overheid verplicht niet zozeer het gebruik van mondmaskers op bus en tram,
maar verplicht het bedekken van mond en neus (comfortmasker of alternatief
beschermingsmiddel zoals een sjaal of een bandana).
Een sjaal of een bandana is dus voldoende.
Groetjes, Carlos

Ik was dus zeker dat ik dus volgens de regels handelde. Het wordt tijd dat de lijn het personeel fatsoenlijk inlicht en op de vingers tikt voor wangedrag.
KMB-LWB

1 bericht • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Bus

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

Komende Activiteiten

• 2019.06.21
    INSCHRIJVING AFGESLOTEN: Groene haltewandeling Kerkepanne – Koksijde – De Panne
  • 2020.09.19
    Opening vier nieuwe Groene Haltes Ardennen (NIEUWE DATUM)

Laatste reacties

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2020 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12