Spookbussen van De Lijn

Opmerkingen over de informatievoorziening.
2 berichten • Pagina 1 van 1

Spookbussen van De Lijn

BerichtDoor svejk71 » 06 Feb 2012, 22:13

Je wacht aan de bushalte, op de smartphone de app van De Lijn die "real time" aangeeft in hoeveel minuten de bus zal komen.

De virtuele bus komt dichterbij, plots staat er het tekentje dat de bus aan je halte is, nadien gaat de bus verder. De spookbus wel te verstaan, want de echte bus zit ergens geblokkeerd of met vertraging en is nergens te zien. Binnen een half uurtje misschien, wie weet met De Lijn?

Al meermaals meegemaakt. De "real time" info van De Lijn is valse info.

Wat maakt dat je tevergeefs wacht, terwijl je je anders had kunnen aanpassen aan de vertraging. Iets waartoe De Lijn zich ook verbindt in zijn beheersovereenkomst met de Vlaamse Overheid: real time info geven zodat gebruikers zich kunnen aanpassen aan vertragingen.

Waarom durft De Lijn de woorden "real time" te gebruiken op zijn website en zijn apps, terwijl het systeem overduidelijk NIET correct werkt. Om zogezegd in orde te zijn met zijn verplichtingen?

Ik ben trouwens benieuwd op welke gegevens De Lijn wordt afgerekend door de Vlaamse overheid inzake stiptheid: echte metingen verzameld door een onafhankelijk organisme, of de virtuele stiptheid van de spookbussen, die alleen in de verbeelding van De Lijn bestaan.

Iemand misschien het toverstokje van Harry Potter gezien om de spookbus toch te laten stoppen aan de halte?
svejk71

Re: Spookbussen van De Lijn

BerichtDoor Hagelander » 09 Feb 2012, 19:31

Ik heb die toverstok niet gezien, maar kan die ervaring wel bevestigen. Heb het zelf al een aantal keren meegemaakt in het busstation van Leuven. Aankondiging van bussen, alles zoals je verwacht, met minuten en alles erop en eraan, behalve een ECHTE bus. Maar ja, ik zal dan ook spoken zien zeker?
Hagelander

2 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Informatie

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

Komende Activiteiten

Laatste reacties

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2020 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12