Apps voor de reiziger

Opmerkingen over de informatievoorziening.
5 berichten • Pagina 1 van 1

Apps voor de reiziger

BerichtDoor Hagelander » 15 Dec 2011, 17:14

Misschien zijn er ook heel wat onder jullie die met een smartphone of een tablet werken, wel, blijkbaar zijn er ook ondertussen heel wat handige apps gemaakt voor de gebruiker van het openbaar vervoer. Persoonlijk vind ik de app van de Lijn zeer goed. Je vindt niet alleen algemeen dienstregelingen, maar als je niet vertrouwd bent met een buurt waarin je jezelf bevindt, kan je ook de verschillende haltes terugvinden op een kaartje. En zo kan je toch heel handig snel een route vinden. Naast de app van de Lijn heb ik zelf ook al gebruik gemaakt van de volgende apps:

- Railteam (Europa)
- Train Info (België)
- RailTime (België)
- De Lijn (Vlaanderen)
- MIVB mobile (Brussel)

De TEC is nog met een app in opbouw. Zeker interessant om te volgen...
Gebruikersavatar
Hagelander
 
Berichten: 238
Geregistreerd: 17 Jun 2008, 13:40

Re: Apps voor de reiziger

BerichtDoor SIMPY.be » 15 Dec 2011, 20:06

Voor iPhone is er ook nog Everyway. Hiermee kan je zonder internet ook de dienstregelingen van de treinen in Europa raadplegen!
Op Android is er Öffi, die een alternatief is voor de De Lijn app.
SIMPY.be
 
Berichten: 326
Geregistreerd: 18 Mrt 2008, 18:28
Woonplaats: Westouter/Kortrijk/FPP

Re: Apps voor de reiziger

BerichtDoor joverwimp » 04 Feb 2012, 09:30

In Nederland vinden steeds meer mensen de apps over OV onmisbaar bij verstoringen.
Ook het gebruik van Twitter neemt snel toe in het OV. Het aantal volgers van vervoerders stijgt met 2 à 4 %, per week. Reizigers twitteren vaak over vertragingen. Ook zijn er particuliere initiatieven die doorgeeft waar er kaartcontroles zijn: Twitter is een hulpmiddel voor zwartrijders geworden.
Discussies op Twitter kunnen een voor vervoerders zeer negatieve vorm aannemen, vooral als de argumenten door de vervoerders weerlegd worden. NS zet daarentegen met NS_online juist in op de dialoog met de klant. Dat geeft reizigers het gevoel dat ze serieus genomen worden, ook al wordt het probleem van de verstoring daarmee niet verholpen. Het effect van negatieve reclame wordt daarmee tegengegaan.
http://kpvv-reisgedrag.blogspot.com/201 ... .html#more
joverwimp
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 07 Sep 2008, 16:37
Woonplaats: Asse

Re: Apps voor de reiziger

BerichtDoor Hagelander » 18 Feb 2012, 20:02

Wel is het blijkbaar bij de Lijn een probleem om de servers van hun app draaiend te houden. De laatste weken heb ik verschillende keren al mogen merken dat je geen informatie kan verkrijgen, doordat de server van hun smartphone app platligt, helaas...
Gebruikersavatar
Hagelander
 
Berichten: 238
Geregistreerd: 17 Jun 2008, 13:40

Re: Apps voor de reiziger

BerichtDoor bosmonster » 26 Mrt 2012, 19:55

Vandaag is de app van De Lijn voor Android uitgekomen. Er zit ook realtime informatie in. Ik heb de app nog niet kunnen testen maar voor de trein gebruik ik meestal Railtime en voor dienstregelingen van-deur-tot-deur die van de NMBS.
bosmonster
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 02 Jun 2008, 19:34


5 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Informatie

cron

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief


Komende Activiteiten

Laatste reacties

 

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2020 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12